mandag 13. april 2009

Mandagslek

Lillesøstra mi spurte meg for en stund siden (les: tre dager eller noe i den duren) om jeg kunne hjelpe henne med en oppgave hun skal levere inn i forbindelse med at hun søker på arkitekturhøyskolen her i Oslo. Og jeg tenkte why not?

Greia var å beskrive en hendelse før og etter sansetap/tap av en kroppsdel. Og da tenkte hun at siden jeg er tegnspråktolk, så kan jeg kanskje hjelpe til i forbindelse med hørselstap. Jeg syns det var moro, og foreslo at vi kunne kalle inn forsterkninger: Ithil! Og Ithil var klar som et egg.

Vi møttes kl 12.30 på Kaffebrenneriet i Oslo, og begynte idemyldringen. Etter mye mindstorming kom vi fram til at det hadde vært moro å ta en det-er-brann-i-toget-og-den-hørselshemmede-kan-ikke-høre-høytalermeldingen-situasjon. Og sannelig, vi gikk likesågreit i gang med fotoarbeidet.

Siden det var så kort frist, var det vanskelig å kalle inn forsterkninger. Men jeg fikk med meg Mette, så da var vi litt flere. Da vi sto på Oslo S, så plutselig Ithil ei hun kjente (som jeg også trodde jeg kjente, så jeg klemte henne liksågreit. Ops. Kjente henne ikke. Hahaha!). Hun sto ved siden av en veldig morsom fyr som kalte seg Tintin (altså, de to kjente ikke hverandre), og vi fikk med oss denne Tintin og en annen morsom homo for å leke togbrann-ofre med innlevelse (HJELP! BRANN!).

Det var rett og slett en veldig morsom dag. Og vi traff på masse folk hele tiden. Og fikk nye bekjentskaper (les: Tintin og denne andre mannen). Hihi! Og lillesøstra mi følte seg bittelitt ensom som heterofil. *knise*

Jeg skal prøve å få lagt ut bildene, sluttresultatet, når den tid kommer. Men i skrivende øyeblikk har jeg ingen. Men jeg kan jo legge ut dette:

Dette kan kalles bilpoesi syns jeg. Se på regndråpene: De klumper seg sammen på biltaket fordi bilen min er nypolert! :D

-

1 kommentar:

ithil sa...

Du glemte å nevne at det var en kjendis du klemte ;D