torsdag 23. oktober 2008

Vasking, reise og jobb

Nå har Tina og jeg brukt to ettermiddager/kvelder på å vaske hele leiligheten til bestefar og samboeren hans. Dvs ALT: Tak, vegger, gulv, møbler osv osv. Litt av en jobb, selv om leiligheten er på under 70 kvm. Men det var hyggelig også, å være der. :)

I morra reiser vi til Sverige til mamma. Blir kjempekoselig! Lillesøster med kjæreste kommer også, så det blir fullt hus. Og ganske så skandinavisk: Både norsk, svensk og dansk. Haha. Gleder meg. :)

Ellers så er det mye jobb, både som tolk og direktetekster. Men trives godt i grunn.

Framover må vi vel se etter nytt sted og bo. På tide å ta seriøst stilling til det i hvert fall. Blir nok litt mye med tre personer i kjellerleiligheten der vi bor nå. Det kommer til å bli konsekvensen om vi blir boende der. Vi krysser selvfølgelig fingrene (og hendene, og tærne) for å få noe på SiO, men det ser veldig dårlig ut. Så da må vi enten komme oss inn på privat-leiemarkedet, ELLER kanskje jeg skal vurdere å kjøpe meg noe eget? Siste alternativet høres så fristende ut. Jeg er lei av å flytte rundt. Men det er jo dette med økonomi da. Har jeg råd til det?

Tina har gitt meg innføring i regnskapsføring, så nå skal jeg ordne meg fullstendig oversikt. ;) Blir spennende å se hvor mye penger jeg bruker på kaffe i måneden. Haha!

2 kommentarer:

mamma sa...

Velkommen til Göteborg i morgen :-) Og kjör forsiktig. Det er meldt storm......

Hils Tina

Klem, mamma

Martine sa...

Jepps, vi kjørte forsiktig. Ingen storm var i sikte. Bare litt vind av og til. :)