fredag 4. juni 2010

Gjenbruk av håndklær

Det er en ting jeg alltid stusser over, og irriterer meg over, når jeg er på hoteller over flere dager.

Stort sett alle hoteller, som ønsker å ha en miljøprofil (noe de fleste ønsker i dagens vi-sparer-miljø-velg-oss-tider), har en liten informasjonstavle eller "lapp" hengende på hotellrom-badet. Det har SAS-hotellet jeg bor på i Tromsø nå også. Og på denne "lappen" står det:


Gjenbruk av håndklær både her og hjemme sparer vann og betyr mindre forurensning i innsjøer og elver.

Er du villig til å gjenbruke ditt håndkle? Vennligst heng det på stativet.


Ønsker du å bytte ut håndkledet? Vennligst legg det på gulvet.



Det er jo et kjempeflott initiativ! Det syns jeg virkelig! Så jeg gjør som de sier, henger håndkleet opp på stativet sitt igjen, tenker "hurra, jeg gjør litt for miljøet", og går ut av rommet.

Når jeg kommer hjem igjen, har de hengt opp helt nye håndklær. To tørkehåndklær og to badehåndklær. Enda jeg ikke la noe som helst på gulvet.

Og sånn er det hver gang!

Da kunne de likesågodt spart seg for det papiret de bruker på å informere om at de ønsker å spare vann, når de allikevel ikke sparer på noe som helst.

2 kommentarer:

Livet på Koh Phi Phi sa...

Sur over ordentlig service, Martine? ;)

Men forstår godt hva du mener...

Martine sa...

Hehe, det er også en måte å se det på. ;)