fredag 15. mai 2009

Rømmer landet?

Nå er jeg hos mamma i Göteborg! Og det er veldig koselig. :) Stille og rolig, akkurat sånn som jeg syns det skal være. Det blir nesten litt fristed å være her, siden jeg hverken kan si ja til jobb eller vaske leiligheten hjemme. Og det gjør meg ingenting. Jeg har sikkert godt av det. :) Og jeg har i grunn ikke noe imot å "rømme landet" når det er 17. mai hjemme. Er ikke fryktelig patriot, selv om det er en fin tradisjon å feire 17. mai. *smile*

Jeg var forøvrig hos frisøren i dag! Japp, har min faste frisør her i Göteborg. Du tenker kanskje at det er rart, og at jeg aldri får klipt meg da? Nopes, ikke sant. Jeg har faktisk aldri klippa håret mitt mer regelmessig enn jeg gjør nå. Hvorfor? Vel, det har blitt en slags rutine å fikse håret mitt hver gang jeg er her. Dessuten syns jeg den faste frisøren min virkelig har dreisen på å fikse en frisyre til meg som jeg klarer å ordne selv (den blir aldri så fin som når hun gjør det selvfølgelig, men det duger). Dessuten blir ikke håret mitt fullstendig håpløst når det vokser ut heller. :D

I dag spurte jeg henne hva jeg kunne gjøre for å få styr på panneluggen min. Den er ganske så plagsom, spesielt når håret mitt vokser litt ut. Jeg har en verv som gjør at den går inn i øynene.

Frisøren: Jaaaaa, du kan jo till exempel fläta den?
Jeg: ...fläta?
Frisøren: Ja?
Jeg: Med... spenner og sånn?
Frisøren: Ja.
Jeg: Men det ser helt malplassert ut når jeg gjør det selv!
Frisøren: Nu forstår jag inte.
Jeg: Altså, det ser ikke bra ut når jeg bruker spenner og sånt i håret. Jeg får det ikke til.
Frisøren: Aha, jaha. Men jag kan visa dej.
[pardon my swedish]

Og så begynner hun å flette panneluggen min! Og satte til slutt i en spenne. Enkelt og greit. Og det ble fint syns jeg. Dessuten er det ingen fare for at panneluggen min detter i øynene mine, selv når det blåser ute!

En lykkelig Martine gikk ut av frisørsalongen med freshere sveis og en ikke-forstyrrende pannelugg. Hurra! Det kan jo love godt på tolkeoppdrag også, om jeg bare klarer å fläta panneluggen på egenhånd og da... *host kremt*

Fotobevis, bare sånn at jeg skal huske hvordan det ser ut i dag:


-

6 kommentarer:

Marit sa...

Jättefint! Det var en frisyre som kledde deg godt :)

Martine sa...

Tusen takk! :D

Eivor sa...

Kult :D
Ps: Jeg har jo ikke så altfor mye plass, men hvis det blir nødvendig så blir sikkert sofaen min glad for å se deg igjen... :P

Martine sa...

Takk Eivor! :D

*ler* Savner sofaen din meg? :)

Tina sa...

Fläta... Haha, jeg tenkte faktisk "flette" før jeg leste at du trodde det var spenner og slikt. Men kanskje fordi jeg sier "å fletta" eller "ei fletta" på dialekt... ;)

Martine sa...

Tina: Hihi, moro at du tenkte det automatisk. Jeg klarte rett og slett ikke å koble det da hun sa hun kunne det. Men kan hende man kobler lettere om dialekta er lik. ;)