lørdag 28. juli 2007

Mitt første forsøk på blogging

Dette er første gang jeg prøver meg på en offisiell blogging. Sånn bortsett fra Gaysir og Livejournal, som begge er sider kun vennene mine og folk som er medlem av akkurat de nettstedene kan se.

Det blir spennende å se om jeg klarer å holde bloggen min oppdatert. ;D

I dag har jeg vært på besøk hos fetteren min og kona hans i Sandefjord. Det er under to år siden jeg tok opp kontakten med fetteren min på eget initiativ. Hvorfor? Jo, fordi at jeg ikke kunne en tøddel tegnspråk før den tid. Men nå skjønner jeg jo plutselig hva han sier. Da jeg var liten husker jeg at jeg syns det var litt skummelt å ikke klare å kommunisere med han og den tidligere kjæresten hans siden de var døve. Det var litt av en lettelse å komme dit før første gang etter jeg lærte meg en del tegnspråk, for så å skjønne at jeg endelig kan forstå min egen fetter.

Uansett: I tillegg til å komme på besøk til dem og ha det koselig, fikk jeg slått to fluer i en smekk! Onkelen min og den nye samboeren hans, fra Trondheim, skulle også komme litt senere på dagen. Det er filleonkelen min, og jeg har ikke sett han siden konfirmasjonen min. Det blir jo faktisk ca 7 år siden. Herregud som tiden flyr. Jeg skal ærlig innrømme at det var uvant å se han igjen. Syv år er lang tid. Men, det var koselig å se han igjen. Og hyggelig å møte samboeren hans, som forøvrig var veldig søt da hun sa gjentatte ganger "men dette her klarer jeg jo ikke, jeg kan jo ikke tegnspråk" og så fortvila på meg.

Det føltes godt å kunne vise onkel hva jeg har lært. "Se her, jeg kan kommunisere med sønnen din uten problemer!"

Etter å ha kjørt hjem ganske kjapt, har jeg sitti på nettet og bare dilla. Nå skal jeg ha en rask date med Harry Potter i senga før jeg inntar sovemodus. :)

5 kommentarer:

mamma sa...

Hallo vennen

This is mamma calling..... Nytt for meg dette også.

Trivelig at du fikk hilst på Pål og onkel. Det må jo ha värt rart for onkel også å treffe deg. Hadde han noe trivelig og si?

Hatt besök av Ket fra nord i helga. Det var kjempetrivelig :-) Og nå er det jo like för vi setter nesen nordover i tantes 50 års -dag også. Koselig det også :-)

Men vi sees snart i din lillesösters 18-årsdag. Tenk at hun er blitt så stor.... Tiden går ja. Hmmmm

Ha det riktig godt vennen
Vi snakkes snart og hils Julia

Martine sa...

Vel, onkel er jo fortsatt samme onkel. Mattips og formaninger som han alltid har hatt. Men aldri noe vondt ment. Jeg husker fortsatt at han sa at jeg ikke måtte pusse tennene for hardt da jeg var liten. Da kunne tannkjøttet mitt bli ødelagt. ;)

mamma sa...

Hei igjen

Ja onkel er onkel :-) Kanskje det er derfor du har så fine tenner????? ;-)
Og ja, jeg måtte anmelde meg på bloggen för jeg kunne svare.
Og nå er jeg virkelig spent på broderiet :-) :-)

Stor mamma-klem

Martine sa...

Haha, ja, jeg er også det. Og om du liker det. Håper det. :) Men nå skyver jeg vel forventningene dine i taket. ;)

mamma sa...

Jepp, nå har jeg forventninger over pipe-nivå...... Så det så ;-)

Jeg skal be Jörgen skrive litt på bloggen sin. Tror han oppdaget dette ved en tilfeldighet når han kjöpte seg ny mobil. Nytt leketöy, så han er lite kontaktbar for tiden.

Ha det godt vennen. Vi sees snart :-)

Klem, mamma